ساخت و فروش کویل بخار

کویل بخار بخشی از یک دستگاه اصلی است که به وسیله بخار کار می کند. به این شکل که سیال داخل مبدل بخار داغ در جریان است و باعث انتقال گرما به محیط می شود. فروش کویل بخار یکی دیگر از خدمات شرکت مهندسی داتیس کار است. این شرکت افتخار دارد که تولید کننده کویل های بخار ، کویل صنعتی و کویل های حرارتی باکیفیت توسط مهندسان ایرانی است.همچنین از محصولات داتیسکار می توان به کویل اسپیرال اشاره کرد.شما می توانید برای اطلاع بیشتر به صفحه ی فروش کویل اسپیرال  وارد شوید.

کویل بخار چیست ؟

کویل بخار بخشی از وسایل گرمایش و سرمایشی است که بر اساس فشار کاری بخار تولید می کند و باعث ایجاد گرمای مطبوع برای محیط های مختلف می شود. وسیله‌ای برای عبور بخار در مدار بسته توسط کویل به این شکل که سیال داخل این کویل به اشباع در می آید و داغ می شود و همین، گرما را به محیط انتقال می دهد.

عملکرد-کویل-بخار-

عملکرد کویل بخار

در هنگام طراحی و ساخت کویل بخار هدر دو طرف کویل قرار می گیرد؛ چون بخار با فشار زیاد وارد کویل می شود. سیالی که داخل لوله های کویل جریان دارد به وسیله فشار کم و زیاد و به بخار اشباع شده ای تبدیل می شود. در صنایع غذایی از کویل دیگ بخار برای خشک کن صنعتی استفاده می شود

 

ساخت کویل بخار در تهران

ساخت کویل بخار پیچیده است و عملکرد آن بر اساس سیستم و نصب تعیین می شود. داتیس کار در زمینه فروش کویل مسی ، کویل بخار هوا ساز ،  بخار کویل بخار استیل فعالیت می کند. مراحل طراحی و تولیدات کویل بخار هواساز در داتیس کار با مهندسی دقیق و طبق استانداردهای روز دنیا انجام می شود و از کارخانه در تهران با قیمت مناسب به مشتری تحویل داده می شود.

فشار استاندارد مبدل

فشار استاندار برای مبدل را روی 1.5 تا 8 بار تنظیم می کنند. بهتر است که نصب کویل بخار را با زاویه 35 درجه انجام دهید چون بخار بعد از اینکه به داخل تیوب وارد شد بعد از طی هر کدام از ردیف لوله دمای خود را به محیط انتقال می دهد. هم چنین این کار برای جلوگیری از تجمع بخار انجام می شود. به این ترتیب سیال بخار شده دچار کاهش دمای قابل توجهی می شود و عمل تقطیر در بخار صورت می گیرید نصب با اصول طراح و سازنده به شما کمک میکند راندمان کاری کویل بخار صنعتی افزایش یابد.

متریال ساخت و تولید کویل بخار چیست؟

ساخت کویل بخار هواساز و ایجاد یک سیستم گرمایشی باید از فلزات مقاومی چون مس و استیل و یا آلیاژهایی چون لوله فولادی و گالوانیزه استفاده کرد. این کار استحکام کویل را بالا می برد و البته بازدهی را افزایش و هزینه های سوخت را کاهش می دهد

ضخامت تیوب نباید از 0.81 میلی متر کمتر باشد؛ به این دلیل که دمای بخار سیال بیشتر از 120 درجه سانتی گراد  این دما می تواند باعث فرسایش و ترکیدگی در برخی از قسمت های مبدل شود.

ابعاد استاندارد لوله کویل بخار

اندازه لوله استاندار برای ساخت انواع کویل بخار به مقدار گنجایش کاری کویل بستگی دارد. باتوجه به ظرفیت و نوع طراحی کویل از دو فین استفاده می شود که فین پلیت و فین تیوب نام دارند. هر کدام از این فین ها به عنوان سطح انتقال حرارت عمل می کنند و بازدهی گرمایشی متفاوتی دارند. مقدار ضخافت ورقه فین توان حرارتی آن را تعیین می کند. در واقع، اتصالات کویل بخار حرارتی باید از کویل آب گرم ضخیم تر باشد.

کاربردهای کویل بخار چیست؟

کویل بخار توسط شرکت داتیس کار مرکز فروش کویل بخار با بالاترین کیفیت به فروش می رسد از کویل بخار می توان در موارد مصرف زیر استفاده کرد

  • تهویه مطبوع
  • صنایع غذایی
  • خشک کن
  • انواع یونیت هیتر
  • انواع فن کویل
  • هواساز

معرفی انواع کویل بخار

مبدل های بخار به دلیل فشار زیاد کاری، ضربه های محکمی به لوله کویل ها وارد می کنند. برای همین برای استحکام بالا و جلوگیری از ترکیدگی، لوله ها از جنس مس مانیسمان انتخاب می شوند. هر چه ضخامت این لوله ها بیشتر باشد، ایمنی آن ها به همان نسبت افزایش پیدا می کند. در ادامه شما را با انواع کویل های بخار صنعتی آشنا می کنیم

  • کویل بخار پر فشار

فشار این مبدل 15 PSIمی باشد. برای همین در دسته پر فشار قرار می گیرد.

  • کویل آب گرم

با این تفاوت که سیال آن به شکل بخار اشباع شده نیست و فشار سیال داخل آن نباید فشاری بیشتر از580 psiداشته باشد.

  • مبدل ضایعات حرارت

از ضایعات گاز داغ ایجاد شده از کوره های ذوب فلزات یا کوره های القایی، برای ساخت محصولی صنعتی به کار می رود.سیال را روی سطوح انتقال حرارت به جریان می اندازد و گرما تولید می کند.

  • کویل یکپارچه

از این جهت به آن پکپارچه می گویند چون مبدل های پوسته تماما در یک خط هستند  و در خط تولید کارخانه مونتاژ می شوند. این کویل ها به شکل لوله آبی چدنی و دودی دسته بندی می شود.

دسته بندی کویل بخار از نظر محل اجرا

علاوه بر دسته بندی کویل بخار از لحاظ عملکرد این کویل ها از نظر محل اجرا نیز به دسته های زیر تقسیم می شوند

  1. کویل ساکن: به صورت دائمی روی زمینه و سطح ثابتی نصب می شود
  2. کویل قابل حمل: این نوع از کویل ها روی وسایل نقلیه مثل کامیون ها و کشتی های کوچک نصب می شوند
  3. کویل دریایی: به علت ارتفاع کم این نوع کویل ها، آن ها را بروی برخی از کشتی ها طراحی و اجرا می کنند.
  4. کویل بخار لوکوموتیوی: این کویل را روی ریل راه اهن طراحی می کنند و از آن جایی که مدل ها کمی دشوار است تولید آن ها متوقف شده است

مزایای استفاده از کویل های بخار

 

  • قابلیت اکسپند شدن و حذف فاصله هوایی بین لوله و فین
  • دمای بیشتر
  • بازدهی بالاتر
  • مصرف کم انرژی
  • تعمیر و نگه داری آسان

خرید کویل بخار

نکته ای که در باید هنگام سفارش کویل بخار از داتیس کار مرکز ساخت کویل بخار  در نظر بگیرید، این است که قدرت و نیروی بخار باید بیشتر از قدرت آب باشد. به این شکل لوله های کویل بخار باید توان و ضخامت بیشتری نسبت به سایر کویل ها داشته باشند. پس قطر و ضخامت لوله مهم است.

هم چنین جنس بدنه باید به شکلی طراحی بشود تا در مقابل فشار بخار زیاد دوام داشته باشد. شما مشتریان محترم مدلی که انتخاب می کنید و نوع اجرای کویل هم از اهمیت زیادی برخوردار است. همکاران ما در قسمت فروش انواع کویل های صنعتی به شما کمک می کنند که بسته به نیازتان مرغوب ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را تهیه کنید. هممچنین، جهت اطلاع از نحوه فروش مبدل حرارتی از طریق وبسایت ما اقدام فرمایید.

از دیگر تولیدات داتیس کار می توان از موارد زیر نیز نام برد:

قیمت خرید کویل بخار

میزان بازدهی و حجم حرارتی دو عامل تاثیر گذار روی قیمت ساخت کویل بخار آب هستند. نوع ظرفیت، جنس لوله و نوع کویل هم روی قیمت نهایی فروش کویل بخار تاثیر می گذارد. جهت استعلام قیمت با شماره های ما تماس بگیرید.همچنین داتیسکار به ساخت و فروش کویل ابگرم نیز تبحر دارد.

سوالات پر تکرار در ارتباط با ساخت کویل بخار

نحوه سفارش کویل بخار چگونه است؟

شما مشتریان عزیز میتوانید وارد سایت ما شوید و در قسمت سفارش محصول محصول خود را ثبت کنید. هم چنین می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

هزینه سفارش کویل بخار در داتیس کار چقدر است؟

همان طور که در مقاله ذکر شد ظرفیت نوع کاربری جنس و قطر لوله پارامترهای تعیین کننده قیمت نهایی هستند.

آیا کویل بخار تولیدی داتیس کار گارانتی دارد؟

بله تمام تولیدات این شرکت دارای گارانتی یک ساله و گواهی اصالت کالا می باشند

4/5 - (2 امتیاز)