تولید انواع مخازن تحت فشار

مخازن تحت فشار مخازنی هستند که از یک محفظه مستحکم ساخته می شوند. تولید انواع مخازن تحت فشار برای ذخیره‌سازی سیالات (مایعات وگازها) که تحت فشارهای مختلف هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از کاربردهای این مخازن استفاده در تاسیسات آبرسانی انواع ساختمان های مسکونی، اداری و نیز در کارخانه ها و کارگاه ها می باشد. مخازن تحت فشار را به احتمال خیلی زیاد در موتورخانه ها، پشت بام ها، پارکینگ ها دیده اید. با استفاده از آن ها دیگر نیاز به روشن و خاموش شدن مکرر پمپ ها ندارید.

انواع-مخازن-تحت-فشار

انواع مخازن تحت فشار

در هنگام تولید انواع مخازن تحت فشار، می‌توان آن‌ها را بر حسب کاربرد به سه دسته تقسیم کرد که در ادامه توضیحات بیشتری درباره هریک ارائه می‌دهیم.

  • مخازنی که برای ذخیره‌سازی آب به کار می روند: مخازنی هستند که بیشتر به شکل عمودی یا افقی یا استوانه ای وجود دارند و در رنگ های آبی، قرمز و زرد ساخته می شوند.

 

  • مخازن مبدل حرارت: دومین نوع پرکاربرد مخازن تحت فشار هستند که برای تبدیل حرارت و تقریبا در همه امورات زندگی به کار می روند. این مخازن از بخش غذایی گرفته تا مصارف صنعتی کاربرد دارند. مخازن مبدل حرارتی چون در فرایندهای گرمایی به کار گرفته می شوند در ساخت آن ها از فولاد کربن و آلیاژهای سخت تری استفاده می شود که مقاومت زیادی در مقابل گرما داشته باشند.
  • مخازن فرایند یا پروسس تانک: محفظه ای است که در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی، پتروشیمی، صنایع غذایی و مخازن راکتورهای شرکت های پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روش تولید مخازن تحت فشار

تولید کنندگان مخازن تحت فشار را برحسب مواد اولیه که در ساختن آن ها به کار می رود به 4 دسته تقسیم می کنند.

  • مخازن نسل اول: مخازن تحت فشار تمام فلزی که از فولاد ساخته می شوند. مخازن نسل اول دارای وزن زیادی هستند که حمل و نقل آن ها را دچار مشکل می کند.
  • مخازن نسل دوم: در مخازن نسل دوم از یک لایه فیبر کربن برای تقویت کیفیت، به داخل مخزن استیل اضافه می شود. مخازن نسل دوم نسبت به مخازن نسل اول دارای وزن کم و استحکام بیشتری هستند.
  • مخازن نسل سوم: مخازن نسل سوم مخازن تحت فشار هستند. این مخازن، مخازن کامپوزیت یا الیاف کربن هستند که درون آن ها یک مخزن استیل یا آلومینیومی وجود دارد. این مخازن نسبت به مخازن دو نسل قبل تحمل فشار بیشتری را دارند.

 

مخازن تحت فشار
  • مخازن نسل چهارم: این مخازن تمام فیبر کربنی هستند که آستر داخلی آن ها از جنس پلی آمید و پلی اتیلن است. مخازن نسل چهار دارای وزن کم و مقاومت زیادی هستند.

تولید کنندگان مخازن تحت فشار

تولید کنندگان زیادی هستند که در بازار رقابتی تولید مخازن تحت فشار استاندارد فعالیت می کنند. تولید کنندگان به تولید انواع مخازن فایبر گلاس، فلزی، استیل، تک جداره، دوجداره، سه جداره می پردازند که مصارف زیادی در انواع صنایع دارند. 

امروزه چون مخازن تحت فشار در انواع صنایع کاربرد دارد.شرکت های زیادی هستند که درتولید انواع مخازن تحت فشار فعالیت می کنند اما شرکت تولیدی و صنعتی داتیس کار شرکتی است که برای ساخت وتولید انواع سیستم های گرمایشی وسرمایشی از جمله تولید و فروش مبدل های حرارتی، فروش مخازن تحت فشار و … مطابق استاندارد دارای سابقه 30ساله می باشد که در زمینه تولید انواع مخازن گرمایشی وسرمایشی استاندارد با رقبای بین المللی رقبابت می کند و روز به روز در این زمینه پیشرفت می کند.

خط-تولید-مخزن-تحت-فشار-

خط تولید مخزن تحت فشار

یکی از نیازهای اساسی اکثر صنایع، ذخیره و نگهداری سیال در شرایط متفاوت است. بر همین اساس مخازن تحت فشار طراحی و توسعه پیدا کردند. این مخازن نه تنها جهت ذخیره‌سازی سیالات بلکه به عنوان بدنه اصلی سایر مخازن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت صنعتی داتیس کار به صورت تخصصی و حرفه ای در خط تولید و فروش مخزن تحت فشار ، فروش مینی چیلر ، فروش یونیت هیتر ابگرم و دیگر محصولات سرمایشی و گرمایشی فعالیت دارد.

سخن آخر

اگر می خواهید به طراحی و تولید انواع مخازن تحت فشار بپردازید می توانید از کارشناسان و متخصصان شرکت تولیدی داتیس کار در این زمینه مشورت بگیرید. اگر می خواهید مخزن تهیه کنید می توانید از مخازن داتیس کار استفاده کنید، چون شرکت داتیس کار در این زمینه دارای سابقه طولانی در زمینه فروش یونیت هیتر ابگرم، فروش مبدل های حرارتی و فروش مخزن تحت فشار و … است و با استانداردهای بین المللی محصولات خود را تولید می‌کند.

سوالات پر تکرار در خصوص تولید انواع مخازن تحت فشار

برای شروع در خط تولید مخازن تحت فشار باید از چه کسانی کمک بگیریم؟

برای شروع کار باید از متخصصان و کارشناسان شرکت های تولید مخازن تحت فشار مشاوره بگیرید و پس از آشنایی کامل و دیدن دوره های کارآموزی شروع به کار کنید.

مخازن تحت فشار چه کاربرد هایی دارند؟

مخازن تحت فشار در انواع صنایع گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)