کویل صنعتی چیست؟

 

کویل های صنعتی مبدل هایی هستند که در صنعت  جهت گرمایش یا خنک کاری سیال  یا هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال در دستگاه های هواساز جهت گرمایش و سرمایش فضاهای صنعتی و مسکونی استفاده می گردد.یا در فن کویل های خانگی و یونیت هیتر های صنعتی .

کویل صنعتی-min

کویل های صنعتی مبدل هایی هستند که در صنعت  جهت گرمایش یا خنک کاری سیال  یا هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال در دستگاه های هواساز جهت گرمایش و سرمایش فضاهای صنعتی و مسکونی استفاده می گردد.یا در فن کویل های خانگی و یونیت هیتر های صنعتی .

مشاوره داتیس کار

انواع کویل های صنعتی

کویل های صنعتی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه تامین دمای مطبوع وتبادل حرارتی را به عهده دارند.
در هواساز معمولاً از مبدل هایی(کوئل ) با لوله های مسی و فین های آلومینیومی استفاده می شود در مواردی نیز به علت داشتن دیگ بخار استفاده از کویل های بخار با لوله های مانسمان و فین آلومینیوم نیز استفاده می گردد.
در کویل های مسی آب گرم تعداد ردیف لوله ها جهت گرمایش معمولاً 2 الی 4 ردیف . کویل های سرمایشی معمولاً بین 4 الی6 ردیف استفاده می گردد در موارد خاص امکان تولید تا 12 ردیف نیز وجود دارد. همچنین برای اطلاع از انواع راه های خرید مبدل حرارتی و فروش یونیت هیتر بخار و فروش فن سانتریفیوژ از وبسایت ما کمک بگیرید.

کویل کندانسور :

این نوع از کویل ها بیشتر در سیستم های تبرید استفاده شده ومعمولاً بین 1 تن تبرید الی 1000 تن تبرید طراحی می گردد. در این نوع مبدل ها معمولاً از سیستم های تبرید برودتی (گاز) استفاده می گردد.

ایر کولر:

این نوع از مبدل ها در صنایع نیروگاهی ، پالایشگاهی ،شیمیایی داروئی و صنایع فولادمورد استفاده بوده است این مبدلها بر مبنای خنک کردن سیالات به وسیله هوا یا گاز طراحی می گردد.

 

کویل-بخار

موارد مصرف کویل های صنعتی:

یکی از بیشترین مبدل های مصرفی در صنایع کویل های صنعتی می باشند که در صنایع شیمیایی – داروئی –  نیروگاهی –  تهویه مطبوع – صنایع بهداشتی – صنایع فولادی – سردخانه ها و … بسیاری دیگر از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند

 

لوله های کویل صنعتی :

لوله های مبدل های حرارتی بر مبنای نوع کاربردی دستگاه وشرایط طراحی انتخاب وتهیه می گردد، جهت بخار معمولاً از لوله های مانسمان بدون درز بیشتر استفاده میگردد. ولی به طور معمول امکان طراحی و ساخت با لوله های استنلس استیل –مسی –برنجی بسته به نیاز مشتری تهیه می گردد. داتیسکار تولید کننده و عامل فروش کویل مسی در تهران.

کویل بخار:

کویل بخار به وسیله بویلر تغذیه شده و از درون لوله ها بخار داغ با فشار بین 2 الی 15   بار عبور نموده و باعث انتقال حرارت از لوله  به  فین  وسپس به محیط شده نوع شبکه ها و تعداد ردیف ها می توانند مانند کویل های مسی آب بوده ولی معمولاً فشار در لوله های مانسمان نسبت به لوله های مسی بیشتر می باشد.

 

کویل-بخار-یکی-از-کویل-صنعتی-است

معمولاً در مواردی که منبع تغذیه دیگ بخار باشد از کویل های بخار جهت گرمایش یا به عنوان مبدل استفاده می گردد. کویل های بخار معمولاً از لوله های مانسمان فولادی A105   , A106 استفاده می گردد به دلیل بالا بودن فشار بخار استفاده از لوله های فولادی مانسمان (بدون مرز) توصیه می گردد.

فین های استفاده شده در کویل های بخار از نوع اسپیرال (پیچشی) بوده که بین 8 الی  12 فین در اینچ طراحی می گردد. ورق های بدنه از نوع فولادی A516 با ST37  بوده و مقاومت زیادی نسبت به فشار داخل دستگاه داشته موارد استفاده در یونیت هیترها – دستگاه های خشک صنعتی- صنایع نساجی – صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی می باشد. دستگاه های فوق در فشارهای متفاوت از 1   الی 25  BAR قابل طراحی و ساخت می باشند. با توجه به نیاز صنایع قابلیت ساخت با لوله های استنلس استیل ، مسی نیز وجود داشته .

فشار-استاندارد-مبدل

فشار استاندارد مبدل:

کلیه کوئل ها با فشار مناسب تحت تست فشار  هیدرواستاتیکی و فشار باد قرار خواهند گرفت. فشار استاندارد برای تست مبدل معمولاً بین 2  الی BAR 10  تنظیم می گردد ولی بستگی به فشار کار و طراحی مبدل این مورد قابل تغییر می باشد.

مشاوره داتیس کار

سوالات متداول درخصوص ساخت و فروش کویل صنعتی

1- معمولاً کوئل های بخار تا چه درجه حرارتی قابلیت کارکرد دارند ؟

تا حدود 250 درجه سانتی گراد

فشار داخل لوله های بخار چند بار می باشد؟

بستگی به طراحی و نیاز مشتری معمولاًتا 10 الی 15 بار فشار

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *