مقالات

بررسی انواع فن سانتریفیوژ

بررسی-انواع-فن-سانتریفیوژ

فن های سانتریفیوژ که از آنها به عنوان دمنده نیز یاد می شود ، عموماً در بازارهای تجاری و صنعتی یافت می شوند. کاربران از انواع فن سانتریفیوژ برای کاربردهای مختلفی مانند: تهویه تجاری، بویلر های خانگی و سیستم های بازیابی حرارت استفاده می کنند. طیف گسترده ای از انواع فن های سانتریفیوژ جهت تامین هوای مورد نیاز برای کاربردهای خاص در بازار موجود است. اما حال می خواهیم ببینم که سانتریفیوژ چیست؟ و انواع آن کدامند؟ در اینجا ما چهار نوع اصلی از فن های سانتریفیوژ را برای کمک به پاسخ به این سؤال انتخاب کرده ایم.

  مشاوره داتیس کار

انواع فن های سانتریفیوژ

  • فن های گریز از مرکز منحنی رو به جلو
  • فن های گرز از مرکز منحنی عقب
  • فن های متقاطع/ مماس
  • فن های پره ای شعاعی

هر کدام از این فن ها ویژگی خاص خود را دارند که در ادامه مطلب به بیان خصوصیات و توضیحات هر یک از انواع فن سانتریفیوژفن می پردازیم. شرکت داتیس کار با سال ها سابقه در خشان در زمینه فروش فن سانتریفیوژ و انواع آن با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت فعالیت دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در تماس باشید.

 

1. فن سانتریفیوژفن فوروارد

فن-سانتریفیوژفن-فوروارد-

 

فن های سانتریفیوژ فوروارد که نام دیگر آنها فن های گریز از مرکز منحنی جلو است، دارای مقدار نسبتاً زیادی پره های پروانه خمیده رو به جلو هستند. تیغه های این فن از نظر طول قوس کم عمق هستند. فن های فوروارد می توانند از نوع تک ورودی یا دو ورودی با ورودی هوا به پروانه ها در زوایای قائم با جهت جریان هوا از طریق فن باشند.

این نوع از فن سانتریفیوژ دمنده برای تبدیل هوا با سرعت بالا که از پره ها خارج می شود، به فشار ساکن نیاز دارد‌. در طراحی این فن جهت ارائه جریان هوای خروجی از یک محفظه اسکرول فن یا پیچ و مهره استفاده می شود. همچنین برق مورد نیاز برای این نوع فن نیز به طور پیوسته متناسب با جریان هوای تحویلی افزایش می‌ یابد. این نوع فن مخصوصاً برای کاربردهای با دبی بالاتر که به سرعت عملکرد کمتری در مقایسه با فن منحنی عقب نیاز دارند، مناسب است.

 

2. فن سانتریفیوژ بکوارد

فن-سانتریفیوژ-بکوارد

فن بکوارد یا فن های گریز از مرکز منحنی عقب معمولاً دارای پره های پروانه کمتری هستند. تیغه های فن بکوارد در مقایسه با فن گریز از مرکز به جلو دارای طول قوس بلندتری هستند، بنابراین به طور کلی قطری بیشتری دارند‌.

فن ‌های منحنی عقب در مقایسه با پروانه ‌های منحنی جلو، پر کاربرد هستند و کارایی بهتری را ارائه می ‌دهند، اما با این تفاوت که برای دستیابی به نرخ جریان هوای بالاتر به سرعت ‌های بالاتری در کار نیاز دارند. در حالت کلی انواع فن با هدف مکیدن هوا و خروج آن طراحی و به بازار عرضه می شود، همه این طراحی ها مربوط به اگزاست فن سانتریفیوژ می باشد.

 

3. فن سانتریفیوژ مماسی

فن-سانتریفیوژ-مماسی

 

فن های مماسی از نوع پروانه منحنی رو به جلو تشکیل شده است. همچنین در طراحی این فن از یک نوع اسکرول فن نیز به چشم می خورد. فن ایرفول برای کاربردهایی مناسب است که به سرعت جریان هوا بالا اما در فشارهای محدود سیستم کم نیاز دارند. این فن ها همچنین برای کاربردهای فشار بالاتر مناسب نیستند. بهتر است برای مصارف فشار بالا از فن سانتریفیوژ دور بالا استفاده شود.

 

4. فن سانتریفیوژ رادیال

فن-سانتریفیوژ-رادیال

فن های رادیال یا شعاعی از جهاتی شبیه به پروانه منحنی عقب هستند، اما دارای تیغه های پروانه مستقیم هستند. فن های پره ای شعاعی در مصارفی که باید فن جهت کار برگشت‌پذیر داشته باشد، بیشتر کارایی دارند. در این صورت تعداد پره ها باید بیشتر باشد.

فن رادیال در کارکرد خود به صورت شعاعی از محور چرخشی جهت گیری می کند. بسته به طراحی پروانه مورد استفاده، توان فن متفاوت است‌ به همین سبب راندمان فن نیز تفاوت خواهد داشت.

در حالت کلی هر کدام از انواع پره فن سانتریفیوژ ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که کاربران باید به هنگام انتخاب فن سانتریفیوژفن به این نکات توجه داشته باشند.

 مشاوره داتیس کار

سخن پایانی

شرکت تولیدی و صنعتی داتیس کار بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه ساخت و تولید و فروش انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد از جمله فروش برج خنک‌کننده سانتریفیوژ ، فروش کویل صنعتی ، فروش ایرواشر و سایر محصولات قرار گرفته شده در سایت و با ارائه خدمات مطلوب فعالیت می کند.

کارشناسان و مهندسان این شرکت با طراحی بی نظیر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خدمات با کیفیتی به مشتریان ارائه می دهند. لازم به ذکر است که تمام محصولات این مجموعه قابل رقابت با کالا و خدمات در سطح بازار های بین الملی می باشد. شما نیز در رابطه با انتخاب فن سانتریفیوژ و خرید انواع متعدد این فن می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی داتیس کار محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. لازم به ذکز است این شرکت علاوه بر فروش فن سانتریفیوژ در زمینه فروش انواع فن ها از جمله فروش فن صنعتی نیز فعالیت دارد.

 

سوالات پر تکرار در رابطه با بررسی انواع فن سانتریفیوژ

چرا فن سانتریفیوژفن؟

فن سانتریفیوژفن با توجه به عملکرد بی نظیری که دارد، بهترین گزینه برای گردش و انتقال هوا در محیط است.

انواع فن سانتریفیوژ کدامند؟

• فن رادیال • فن مماسی • فن بکوارد • فن فوروارد

چگونه فن سانتریفیوژفن را نصب کنیم؟

بهتر است برای نصب انواع فن های سانتریفیوژفن از افراد متخصص کمک بگیرید. از طریق شماره تماس های درج شده در صفحه می توانید با تکنسین های زبده برای نصب فن سانتریفیوژ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *