مقالات

راهنمای خرید چیلر صنعتی

راهنمای خرید چیلر صنعتی

اگر در روند کار خود از ماشین آلات سنگین و همچنین سیالات استفاده می کنید، که این تاسیسات موجب تولید انبوه گرما می شوند، بدون شک به یک سیستم چیلر صنعتی نیازمند هستید. چرا که چیلر می تواند فرآیند خنک کنندگی را برای اجزای داخلی ماشین به ارمغان آورد. برای درک بهتر نحوه عملکرد یک چیلر صنعتی و شناخت انواع چیلرهای موجود در ادامه مقاله همراه ما باشید تا به راهنمایی خرید چیلر صنعتی بپردازیم و نکات اصلی هنگام خرید چیلر صنعتی شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا انتخاب مناسبی برای نیازهای خنک کننده خود داشته باشید. در صورتی که میخواهید اطلاعاتی در ارتباط با فروش مینی چیلر و فروش چیلر هوا خنک داشته باشید مجموعه داتیس کار مشاوره خوبی به شما خواهد داد.

چیلرهای صنعتی چیست؟

چیلر صنعتی یک سیستم تبرید است که برای کاهش دمای ماشین آلات، فضاهای صنعتی و سیالات پردازشی با حذف گرما از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می شود. چیلرهای صنعتی برای تنظیم دما در چندین فرآیند صنعتی مانند قالب گیری تزریقی، آبکاری فلزات، تولید میدان نفتی و فرآوری مواد غذایی ضروری هستند. قبل از انتخاب چیلر مشاوره خرید چیلر تراکمی از موسسات معتبر می تواند به شما کمک چشمگیری کند.

  • اصول کار: چیلرهای صنعتی بر اساس اصول عملکرد زیر کار می کنند.
  • تغییر فاز: یک خنک کننده مایع در هنگام گرم شدن دچار تغییر فاز می شود و به گاز تبدیل می شود و وقتی خنک کننده گازی فوق خنک می شود، دوباره به مایع متراکم می شود.
  • جریان گرما: انرژی گرمایی همیشه از ناحیه ای با غلظت بالا به ناحیه ای با غلظت کمتر جریان می یابد.
  • نقطه جوش : کاهش فشار روی مایع باعث کاهش نقطه جوش آن و افزایش فشار باعث افزایش نقطه جوش آن می شود.

 

چیلرهای صنعتی چگونه کار می کند؟

 یک اواپراتور، یک کندانسور، یک کمپرسور و یک واحد انبساط ۴ بخش اصلی و ضروری چیلر را تشکیل می دهند. همچنین هر سیستم چیلر تشکیل شده از یک مبرد است. کار چیلر هنگامی آغاز می شود که مبرد فشار کمی را به اواپراتور وار  کند. مبرد در درون اواپراتور قرار دارد، که هنگام گرم شدن گازی را از خود تولید می کند. به طور خلاصه عملکرد مبرد این گونه است که با وارد  کردن نوعی گاز به کمپرسور به طور قابل توجهی فشار را افزایش می دهد.

مبرد پرفشار به کندانسور می رود که گرما را با استفاده از آب خنک کننده برج خنک کننده یا هوای محیط اطراف دفع می کند و آن را به یک مایع پرفشار متراکم می کند. مبرد متراکم شده سپس به واحد انبساط می رود که دارای یک شیر است که به عنوان یک دستگاه اندازه گیری برای محدود کردن جریان مبرد در سیستم عمل می کند. در نتیجه، فشار مبرد را کاهش داده و فرآیند خنک سازی را دوباره آغاز می‌کند. این عملکرد به عنوان چرخه تبرید در دنیا شناخته می شود.

 

انواع چیلرهای صنعتی

امروزه سه نوع از چیلر های صنعتی در بازار موجود هستند که بسیار کاربردی می باشند. این چیلر ها عبارت اند از؛ چیلر هوا خنک، چیلر های آب خنک و چیلر های جذبی. به طور کلی می توان گفت که به برج های خنک کننده یا به عبارتی دیگر یک سیستم خنک کننده جایگزین یا مکمل تقسیم بندی می شوند. راهنمای خرید چیلر صنعتی به شما در انتخاب چیلر مناسب برای برنامه به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید، زمان خرابی را کاهش دهید و راندمان عملیاتی را بهبود بخشید.

 

  • چیلرهای آب خنک : چیلرهای آب خنک از آب یک برج خنک کننده خارجی برای دفع گرمای مبرد گازی موجود در کندانسور قبل از تغییر فاز به مایع استفاده می کنند.
  • چیلرهای هوا خنک : به جای آب خنک کننده، چیلرهای هوا خنک از هوای محیط برای دفع گرما از مبرد در کندانسور استفاده می کنند.
  • چیلرهای کمپرسور بخار: این نوع چیلر از مبرد برای خنک کردن سیالات و فضاهای پردازش استفاده می کند  نیروی محرکه در این چیلر ها یک کمپرسور می باشد که در اطراف سیستم برای پمپاژ مبرد به کار می رود.
  • چیلرهای جذب بخار : چیلرهای جذب بخار فاقد کمپرسور در واحد هستند. در عوض، آنها از یک منبع گرما به عنوان مثال، انرژی خورشیدی یا گرمای هدر رفته برای هدایت مایع خنک کننده در سیستم استفاده می کنند.

 

نکات اصلی هنگام خرید چیلر صنعتی

از آنجایی که هر محیط صنعتی متفاوت است ما یک راهنمای خرید چیلر صنعتی مناسب  6 مرحله ای طراحی کرده ایم تا به شما در انتخاب چیلر با توجه به کاربرد شما کمک کنیم. و همچنین راهنمای خرید چیلر صنعتی در ایران توسط بهترین کارشناسان داتیس کار صورت می گیرد.

مرحله 1: بار حرارتی را تعیین کنید.

قبل از هر چیز لازم است بار حرارتی سیستم شما مشخص شود و چیلری که انتخاب می کنید ظرفیت کامل را داشته باشد و به اندازه ی کافی بزرگ باشد. راه های مختلفی برای تعیین بار حرارتی (بر حسب کیلووات) وجود دارد، اما درک فرآیند برای محاسبه بار حرارتی دقیق ضروری است.

 

مرحله 2: نوع خنک کننده، دما و سرعت جریان را تعیین کنید.

هنگامی که بار حرارتی مشخص شد، مرحله بعدی تعیین مایع خنک کننده، دمای هدف آن و نرخ جریانی است که چیلر باید به فرآیند ارائه دهد. البته که نوع مایع خنک کننده بسیار تاثیر گذار است و باید به آن توجه شد چرا که گرما وارد شده توسط مایع خنک کننده دفع می شود و لازم است از راهنمای خرید چیلر صنعتی کمک بگیرید.

مرحله 3: شناسایی محیط نصب

چیلر در چه محیطی نصب می شود؟ برای مثال، برنامه‌های داخلی می‌توانند دماهای بالا و اتمسفرهای کثیف را ببینند، در حالی که تأسیسات بیرونی می‌توانند دمای محیط پایین و بالا را تجربه کنند. این موضوع می تواند به سایز و اندازه ی چیلر انتخابی شما تاثیر گذار باشد چرا که در برخی مواقع چیلر نیاز به فیلتر هوا، بخاری سامپ و … دارد، که البته مشاوران خرید چیلر تراکمی می توانند در انتخاب شما تاثیر گذار باشند.

مرحله 4: از منحنی های عملکرد چیلر استفاده کنید.

دقت به منحنی های عملکرد چیلر از نکات اصلی هنگام خرید چیلر صنعتی می باشد که در هنگام خرید چیلر صنعتی باید به آن توجه داشته باشید چرا که چیلر باید بر اساس دمای منبع آب سرد و بالاترین دمای هوای محیط انتخاب شود و همچنین حاشیه ایمنی برنامه لازم را با توجه به اندازه ی قاب موجود داشته باشد. معمولا نحوه ی عملکرد تمام منحنی های چیلر ها در صحفه محصول مرتبط قرار گرفته اند.

مرحله 5: بررسی عملکرد منحنی های پمپ

منحنی های عملکرد پمپ را از مشاوران خرید چیلر تراکمی بخواهید و آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پمپ فشار کافی در نرخ جریان طراحی را برای برآورده کردن کاربرد ایجاد می کند. بعضی از سیستم های خنک کننده دارای مسیر های جریان مایع خنک کننده کوچک و برخی دیگر دارای فواصل طولانی تری هستند که می توانند فشار را از حد متوسط به بالا افزایش دهند.

مرحله 6: انتخاب نهایی

در نهایت با راهنمای خرید چیلر صنعتی و قیمت چیلر در نظر بگیرید که الزامات کاربردی باقی مانده مانند ویژگی های قدرت، گزینه های کنترل، ردپای، فهرست نمایندگی، رنگ، و غیره توسط چیلر استاندارد داتیس کار انتخاب شده است. انتخاب یک چیلر استاندارد قابلیت اطمینان بیشتر، خدمات آسان تر با قطعات یدکی رایج و پشتیبانی جهانی را برای شما به ارمغان می آورد.

مشاوره داتیس کار

سخن پایانی

 مجموعه داتیس کار بهترین راهنمای فروش فن صنعتی و خرید چیلر صنعتی در ایران می باشد، که می تواند در انتخاب چیلر مناسب به شما کمک چشم گیری کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *